Posted By Peter Pangerl On Thursday, March 27, 2014, 10:16 PM

Hallo,
seit dem letztem Eintrag habe ich Feuerland beradelt. Bevor ich allerdings per Faehre nach Porvenir uebersetzte, habe ich in Punta Arenas noch ein Nachbau (in Originalgroesse) des Schiffes "Noa Victoria" angeschaut. Die Noa Victoria war das einzige Schiff Magellan´s, was die Weltumrundung vollbrachte.
Die Ueberfahrt ueber die Strasse von Magellan nach Porvenir war am Morgen des letzten Freitag. Am naechsten Tag ging es immer Richtung Osten, diesmal den Wind im Ruecken der an diesem Tag gut geschoben hat. So musste ich des oefteren Bremsen, weil die Erdstrasse so schnelles Fahren gar nicht erlaubte. Am 2. Tag erreichte ich Rio Grande und damit den Atlantik. Bis hier her war Feuerland wie die argentinische Pampa: weites, flaches, baumloses Grassland.
Am naechsten Tag ging es nach Tolhuin und ab hier wurde es zunehmend welliger und bewaldeter. Und die naechsten zwei Tage ging es dann durch die suedlichsten Auslaeufer der Anden (hier in West-Ost-Ausrichtung) und ueber einen nur noch knapp 500 m hohen Pass. Gestern habe ich dan Ushuaia erreicht, mal schauen was es hier am Ende der Welt so zu sehen gibt ...
"Noa Victoria"
Punta Arenas und die Strasse von Magellan am Morgen. Ich bin mit der Faehre links gefahren. / Punta Arenas and the Strait of Magellan on sunrise. I took the left ferry.
Einer der wenigen Baeume auf der noerdlichen Haelfte. Von wo kommt ueblicherweise der Wind? / One of the few trees in the northern part of Tierra del Fuego. Where does usually the wind comes from?
 
Viele Gruesse,
Peter

Comments (1)

Comment By Peter Pangerl On Thursday, March 27, 2014, 11:46 PM

Hello,

Since the last entry, I have cycled through Tierra del Fuego. However, before I transferred by ferry to Porvenir, I visited the replica (in original size) of the ship Victoria Noa at in Punta Arenas.

The trip across the Strait of Magellan to Porvenir was on the morning on last Friday. The next day I went east-wards, this time with tail-wind which pushed quite well that day. I even had to use the brakes from time to time, for the gravel road didn`t allowed all the time such fast driving.

On Sunday, the 2nd day cycling Tierra del Fuego, I reached the Rio Grande, and thus the Atlantic Ocean. Until here, the scenery of Tierra del Fuego was like the Argentine Pampa: wide, flat, treeless grassland. South of Rio Grande, the scenery has become increasingly wavy and wooded. The next day I went to Tolhuin. On my way there was a motocross race with it track parallel to the road. Some crazy Argentinean guys followed up the race and were overtaking even when I came towards them and, hence, I had to avoid several times to the side-line to avoid a collision. The next two days I went from Tolhuin to Ushuaia through the southernmost range of the Andes (here in west-east direction) and above a nearly 500 meters pass.

And finally I rolled in to Ushuaia yesterday and now I will explore what is to see at the end of the world ...